Satu Mare , Str. Cardinal Iuliu Hossu nr. 57
Tel./fax : 0361401010, 0361401019
Mail : office@gynoprax.ro
GYNOPRAX
CLINICĂ PRIVATĂ DE OBSTETRICĂ-GINECOLOGIE
GYNOPRAX
GALERIE FOTO
PAGINA PACIENTULUI
Competentele clinicii

Clinica GYNOPRAX este o MATERNITATE PRIVATA categoria IB, Spital de categoria V (monospecialitate). la nivelul Clinicii GYNOPRAX se efectueaza proceduri complexe de diagnostic si tratament in specialitatea obstetrica-ginecologie, nasteri, operatii clasice si minim invazive (laparoscopice, histeroscopice).

Limitarile de competenta ale Clinicii GYNOPRAX sunt stabilite de legislatia in vigoare si sunt urmatoarele: 

  • in Clinica sunt posibie nasteri de la varsta gestationala > 35 S.A.
  • nou-nascuti normoponderali (G> 2300 g)
  • cazuri care nu necesita ingrijiri si echipe medicale multidisciplinare complexe (cazuri grave de T.I.)
  • In aceste situatii GRAVE cazurile sunt fie direct indrumate fie transferate la Unitatea Sanitara cu Paturi cu competenta superioara: SPITALUL JUDETEAN DE URGENTA SATU MARE (conform Protocolului de Transfer al Pacientului Critic)!

Drepturile si obligatiile pacientului

REGULAMENT PRIVIND CONDUITA PACIENŢILOR INTERNAŢI ÎN CLINICA GYNOPRAX SATU MARE


PACIENŢII INTERNAŢI ÎN SPITAL SUNT OBLIGAŢI
1. Să respecte programul de masă si odihnă;
2. Să respecte condiţiile de disciplină ale secţiei şi spitalului;
3. Să folosească cu grijă bunurile care-i sunt puse la dispoziţie - obiectele sanitare, mobilierul, lenjeria şi alte obiecte din dotarea salonului - orice degradare fiind supusă regulilor de drept civil;
4. Să respecte programul de vizită – aparţinătorii vor respecta programul de vizită afişat şi vor intra în salon numai cu echipament de protecţie. Este interzis pentru vizitatori sau însoţitori să se aşeze pe paturile bolnavilor.
5. Să nu fumeze în salon, pe holurile şi în curtea spitalului - conform legii 349/2002;
6. Să nu consume şi să nu introducă băuturi alcoolice şi droguri în spital;
7. Să nu efectueze comerţ şi să nu practice jocuri de noroc;
8. Să nu folosească aparate electrocasnice fără avizul personalului din secţii;
9. Să respecte prescripţiile medicale;
10. Să nu utilizeze medicamente fară indicaţia medicului de salon;
11. Să respecte regimul alimentar indicat de medic;
12. Să poarte echipamentul obligatoriu de spital (pijama/cămaşă de noapte) şi să nu părăsească incinta spitalului în ţinuta unităţii sanitare;
13. Să se îngrijească de igiena personală (dacă starea de sănătate le permite);
14. Să menţină igiena patului, a salonului şi a celorlalte spaţii pe care le foloseşte în timpul internării; uşa salonului va fi menţinută închisă; aerisirea se face numai pe geam, de mai multe ori pe zi.
15. Să nu depoziteze şi să nu arunce pe geam resturi alimentare, alimente, deşeuri;
16. Să atenţioneze personalul de serviciu asupra eventualelor avarii la instalaţiile electrice, sanitare sau de încalzire centrală, pe care le sesizează;
17. Să anunţe şi să respecte recomandările personalului de serviciu în caz de incendiu;
18. Să nu părăsească secţia sau spitalul fără aprobarea medicului;
19. Să se adreseze în mod civilizat personalului medico-sanitar, fără acte de agresiune verbală sau fizică, situaţie în care va fi externat.


DREPTURILE PACIENTULUI
- Legea nr. 46/2003 -

Dispoziţii generale

1. Pacienţii au dreptul la îngrijiri medicale de cea mai înaltă calitate de care societatea dispune, în conformitate cu resursele umane, financiare şi materiale.
2. Pacientul are dreptul de a fi respectat ca persoană umană, fără nici o discriminare.
3. Pacientul are dreptul de a fi informat cu privire la serviciile medicale disponibile, precum şi la modul de a le utiliza.
4. Pacientul are dreptul de a fi informat asupra identităţii şi statutului profesional al furnizorilor de servicii de sănătate.
5. Pacientul internat are dreptul de a fi informat asupra regulilor şi obiceiurilor pe care trebuie să le respecte pe durata spitalizării.
6. Pacientul are dreptul de a fi informat asupra stării sale de sănătate, a intervenţiilor medicale propuse, a riscurilor potenţiale ale fiecărei proceduri, a alternativelor existente la procedurile propuse, inclusiv asupra neefectuării tratamentului şi nerespectării recomandărilor medicale, precum şi cu privire la date despre diagnostic şi prognostic.
7. Pacientul are dreptul de a decide dacă mai doreşte să fie informat în cazul în care informaţiile prezentate de către medic i-ar cauza suferinţă.
8. Informaţiile se aduc la cunoştinţă pacientului într-un limbaj respectuos, clar, cu minimalizarea terminologiei de specialitate; în cazul în care pacientul nu cunoaşte limba română, informaţiile i se aduc la cunoştinţă în limba maternă ori în limba pe care o cunoaşte sau, după caz, se va căuta o altă formă de comunicare.
9. Pacientul are dreptul de a cere în mod expres să nu fie informat şi de a alege o altă persoană care să fie informată în locul său.
10. Rudele şi prietenii pacientului pot fi informaţi despre evoluţia investigaţiilor, diagnostic şi tratament, cu acordul pacientului.
11. Pacientul are dreptul de a cere şi de a obţine o altă opinie medicală.
12. Pacientul are dreptul să solicite şi să primească, la externare, un rezumat scris al investigaţiilor, diagnosticului, tratamentului şi îngrijirilor acordate pe perioada spitalizării.

Consimţământul pacientului privind intervenţia medicală

1. Pacientul are dreptul să refuze sau să oprească o intervenţie medicală asumându-şi, în scris, răspunderea pentru decizia sa; consecinţele refuzului sau ale opririi actelor medicale trebuie explicate pacientului.
2. Când pacientul nu îşi poate exprima voinţa, dar este necesară o intervenţie medicală de urgenţă, personalul medical are dreptul să deducă acordul pacientului dintr-o exprimare anterioară a voinţei acestuia.
3. În cazul în care pacientul necesită o intervenţie medicală de urgenţă, consimţământul reprezentantului legal nu mai este necesar.
4. În cazul în care se cere consimţământul reprezentantului legal, pacientul trebuie să fie implicat în procesul de luare a deciziei atât cât permite capacitatea lui de înţelegere.
5. În cazul în care furnizorii de servicii medicale consideră că intervenţia este în interesul pacientului, iar reprezentantul legal refuză să îşi dea consimţământul, decizia este declinată unei comisii de arbitraj de specialitate.
6. Comisia de arbitraj este constituită din 3 medici pentru pacienţii internaţi în spitale şi din 2 medici pentru pacienţii din ambulator.
7. Consimţământul pacientului este obligatoriu pentru recoltarea, păstrarea, folosirea tuturor produselor biologice prelevate din corpul său, în vederea stabilirii diagnosticului sau a tratamentului cu care acesta este de acord.
8. Consimţământul pacientului este obligatoriu în cazul participării sale în învăţământul medical clinic şi la cercetarea ştiinţifică. Nu pot fi folosite pentru cercetare ştiinţifică persoanele care nu sunt capabile să îşi exprime voinţa, cu excepţia obţinerii consimţământului de la reprezentantul legal şi dacă cercetarea este făcută şi în interesul pacientului.
9. Pacientul nu poate fi fotografiat sau filmat într-o unitate medicală fără consimţământul său, cu excepţia cazurilor în care imaginile sunt necesare diagnosticului sau tratamentului şi evitării suspectării unei culpe medicale.

Dreptul la confidenţialitatea informaţiilor şi viaţa privată a pacientului

1. Toate informaţiile privind starea pacientului, rezultatele investigaţiilor, diagnosticul, prognosticul, tratamentul, datele personale sunt confidenţiale chiar şi după decesul acestuia.
2. Informaţiile cu caracter confidenţial pot fi furnizate numai în cazul în care pacientul îşi dă consimţământul explicit sau dacă legea o cere în mod expres.
3. În cazul în care informaţiile sunt necesare altor furnizori de servicii medicale acreditaţi, implicaţi în tratamentul pacientului, acordarea consimţământului nu mai este obligatorie.
4. Pacientul are acces la datele medicale personale.
5. Orice amestec în viaţa privată, familială a pacientului este interzis, cu excepţia cazurilor în care această imixtiune influenţează pozitiv diagnosticul, tratamentul ori îngrijirile acordate şi numai cu consimţământul pacientului.
6. Sunt considerate excepţii cazurile în care pacientul reprezintă pericol pentru sine sau pentru sănătatea publică.

Drepturile pacientului în domeniul reproducerii

1. Dreptul femeii la viaţă prevalează în cazul în care sarcina reprezintă un factor de risc imediat pentru viaţa mamei.
2. Pacientul are dreptul la informaţii, educaţie şi servicii necesare dezvoltării unei vieţi sexuale normale şi sănătăţii reproducerii, fără nici o discriminare.
3. Dreptul femeii de a hotărî dacă să aibă sau nu copii este garantat, cu excepţia cazului prevăzut la art. 1
4. Pacientul, prin serviciile de sănătate, are dreptul să aleagă cele mai sigure metode privind sănătatea reproducerii.
5. Orice pacient are dreptul la metode de planificare familială eficiente şi lipsite de riscuri.

Drepturile pacientului la tratament şi îngrijiri medicale

1. În cazul în care furnizorii sunt obligaţi să recurgă la selectarea pacienţilor pentru anumite tipuri de tratament care sunt disponibile în număr limitat, selectarea se face numai pe baza criteriilor medicale (excepţie: cazurile de urgenţă apărute în situaţii extreme).
2. Criteriile medicale privind selectarea pacienţilor pentru anumite tipuri de tratament se elaborează de către Ministerul Sănătăţii şi Familiei în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi şi se aduc la cunoştinţa publicului.
3. Intervenţiile medicale asupra pacientului se pot efectua numai dacă există condiţiile de dotare necesare şi personal acreditat.
4. Pacientul are dreptul la îngrijiri terminale pentru a putea muri în demnitate.
5. Pacientul poate beneficia de sprijinul familiei, al prietenilor, de suport spiritual, material şi de sfaturi pe tot parcursul îngrijirilor medicale. La solicitarea pacientului, în măsura posibilităţilor, mediul de îngrijire şi tratament va fi creat cât mai aproape de cel familial.
6. Pacientul internat are dreptul şi la servicii medicale acordate de către un medic acreditat din afara spitalului.
7. Personalul medical sau nemedical din unităţile sanitare nu are dreptul să supună pacientul nici unei forme de presiune pentru a-l determina pe acesta să îl recompenseze altfel decât prevăd reglementările de plată legale din cadrul unităţii respective.
8. Pacientul poate oferi angajaţilor sau unităţii unde a fost îngrijit plăţi suplimentare sau donaţii, cu respectarea legii.
9. Pacientul are dreptul la îngrijiri medicale continue până la ameliorarea stării sale de sănătate sau până la vindecare.
10. Continuitatea îngrijirilor se asigură prin colaborarea şi parteneriatul dintre diferitele unităţi medicale publice şi nepublice, spitaliceşti şi ambulatorii, de specialitate sau de medicină generală, oferite de medici, cadre medii sau de alt personal calificat. După externare pacienţii au dreptul la serviciile comunitare disponibile.
11. Pacientul are dreptul să beneficieze de asistenţă medicală de urgenţă, de asistenţă stomatologică de urgenţă şi de servicii farmaceutice, în program continuu.


Nerespectarea de către personalul medico-sanitar a confidenţialităţii datelor despre pacient şi a confidenţialităţii actului medical, precum şi a celorlalte drepturi ale pacientului prevăzute in Legea nr. 46/21.01.2003 – DREPTURILE PACIENTULUI, atrage după caz răspunderea disciplinară sau penală conform prevederilor legale.


Internarea si externarea

INTERNAREA

In cadrul Clinicii GYNOPRAX, internarile se fac:

  • in urma unei programari efectuate de catre medicul curant la receptie;
  • in regim de urgenta, Clinica GYNOPRAX avand program de garda non-stop;
  • pacientele care beneficiaza de Asigurare de Sanatate in cadrul CNAS sunt rugate sa anunte acest fapt la inernare si sa prezinte dovada de asigurat (adeverinta de la locul de munca, de la unitatea de invatamant, de la CJAS).

Formalitatile de internare se efectueaza la receptie.

Documente necesare in momentul internarii

  • Carte de identitate;
  • Bilet de trimitere de la medic;
  • Rezultatul analizelor si examenelor paraclinice efectuate;
  • Adeverinta de la locul de munca si copie dupa ordinul de plata al asigurarilor de sanatate.

Dupa intocmirea foii de observatie, pacienta va fi condusa la vestiar pacienti pentru a se schimba in efecte de spital, apoi in salon, cu sau fara apartinatori, acestia fiind rugati sa astepte pe hol in timpul manoperelor si actelor medicale. Efectele pacientelor se vor transpune ambalate in folii in dualpurile special amenajate din saloane.
Apartinatorii pot vizita pacientele internate in timpul programului de vizita, cu respectarea instructiunilor specifice, iar in conditiile in care isi exprima dorinta de a ramane in afara programului de vizita acest lucru este permis contra cost, achitand contravaloarea unui tarif zilnic stability si afisat.

Facilitati

Indiferent de tipul interventiei medicale pentru care v-ati internat, la Clinica GYNOPRAX beneficiati de urmatoarele facilitati:

  • Rezerva proprie cu grup sanitar;
  • Buton de panica in rezerva;
  • Televizor;
  • Frigider;
  • Acces wi-fi nelimitat.

EXTERNAREA

La Clinica GYNOPRAX externarea pacientelor se face in ziua stabilita de comun acord cu medicul curant, intre orele 11.00 si 16.00, EXCEPTIE facand situatiile de urgenta majora survenite pe perioada internarii care necesita TRANSFER la un Spital de rang superior, situatie in care conform protocolului stability se face epicriza de etapa si externarea pacientului in momenul preluarii acestuia de catre Serviciul de Ambulanta. Fiecare pacienta primeste la externare:

  • Bilet de iesire din spital;
  • Scrisoare medicala;
  • Decont cheltuieli (conform Ordin M.S. 1100/14.10.2005);
  • Reteta medicala;
  • Recomandari privind controlul medical, conform indicatiilor medicului curant, dieta si

efortul fizic.

Pentru concediile medicale eliberate la externare, pacienta trebuie sa prezinte adeverinta de la locul de munca, in care sa fie mentionate numarul zilelor de concediu medical acordate in ultimele 12 luni, si eventualele concedii medicale eliberate anterior internarii.

 Daca sunteti posesorul unei asigurari de sanatate si doriti ca serviciile sa fie acoperite de asigurare, informati receptia despre acest lucru.

INFORMATII PRIVIND EXTERNAREA PACIENTILOR

1. In funcţie de evoluţia pacientului internat, medicul curant va stabili data externării.
2. După ce a fost stabilită data externării, ea va fi comunicată pacientului cu o zi anterior externării sau, cel târziu, în dimineaţa zilei externării.
3.Medicul curant completează starea la externare, codifică diagnosticele de externare, notează tipul externării.
4. Medicii care îşi desfăşoară activitatea în spital au obligaţia ca la externarea asiguratului să transmită medicului de familie sau medicului de specialitate din ambulatoriu, după caz, prin SCRISOARE MEDICALĂ/BILET DE IEŞIRE DIN SPITAL cu obligaţia ca acesta să conţină explicit toate elementele prevăzute în scrisoarea medicală, evaluarea stării de sănătate a asiguratului la momentul externării şi indicaţiile de tratament şi supraveghere terapeutică pentru următoarea perioadă (determinată conform diagnosticului), informaţii care trebuie să se regăsească şi în foaia de observaţie clinică generală la epicriză.
5. Recomandările sunt explicate de medicul curant. Medicul curant va comunica pacientului intervalul pană la următorul control în ambulatoriul Clinicii.
6. Tratamentul va fi prescris pe reţete gratuite, compensate sau simple, în funcţie de caz. Reţetele gratuite sau compensate se eliberează doar daca pacientul a făcut dovada ca este asigurat iar pe biletul de trimitere la internare este specificat ca pacientul nu a primit reţetă compensată/gratuită în ultimele 30 zile.
7. După înmânarea documentelor, pacienta se va schimba in haine de exterior.
8. Pacienta este însoţită pană la ieşirea din spital de asistenta medicala de tura, de unde va fi preluata de familie sau însoţitori.


Programul de vizita in Clinica GYNOPRAX

Programul de VIZITA in Clinica GYNOPRAX

ACCESUL SI ORARUL VIZITATORILOR

  • Atat vizitatorii, cat si pacientii trebuie sa se supuna regulilor de conduita interna impuse de managementul spitalului! 
  • Accesul vizitatorilor in spital se face cu un ECUSON de acces eliberat de la receptie si cu echipament de protectie corespunzator disponibil la intrarea pe sectie!
  • Pentru diminuarea riscului infectios si epidemiologic al mediului spitalicesc va recomandam ca doar doi vizitatori sa intre in acelasi timp PE SECTIE; din acelasi motiv pentru protectia nou-nascutului, nu permitem vizita copiilor sub 10 ani (exceptand copiii pacientei).
  • Vizitatorii trebuie sa ramana imbracati si incaltati in echipamentul de protectie oferit de personalul medical pana in momentul parasirii zonelor cu risc de contaminare. 
  • Daca va stiti purtatorii unor boli transmisibile, fie in faza incipienta, fie in curs de finalizare, va rugam sa NU ACCEDETI PE SECTIA DE OBSTETRICA sau NOU-NASCUTI! 
  • Daca va curg ochii, nasul sau aveti eczeme pe corp, va rugam sa anuntati receptia Clinicii GYNOPRAX inainte de inceperea vizitei pentru a stabili oportunitatea acesteia sau va recomandam sa contramandati vizita in interesul sanatatii pacientelor si mai ales a nou-nascutilor. 
  • Accesul vizitatorilor in spital este permis numai in intervalul orar 10.00-13.00 si 16.00-20.00, fiind interzis in timpul orarului de alaptare (12.00-12.30 si 18.00-18.30).
  • Este interzis sa lasati fara supraveghere copii cu varsta mai mica de 12 ani in interiorul spitalului. 
  • Vizitatorii nu au dreptul sa incuie usa rezervei sau sa mute piesele de mobilier din interior. 
  • Personalul Clinicii GYNOPRAX are dreptul sa va interzica vizita daca observa ca ati consumat alcool sau substante stupefiante sau sunteti suspecti de a fi purtatori ai unei boli transmisibile (viroze respiratorii, diaree, etc). 
  • Personalul Clinicii GYNOPRAX are dreptul sa roage politicos vizitatorul sa plece in caz de conduita necorespunzatoare sau sa apeleze la serviciile de securitate proprie. 

Actele necesare certificatului constatator

Eliberarea certificatului constatator de nastere

Eliberarea certificatului constatator de nastere a copilului se face in a doua zi dupa nastere, pe Sectie, Pentru eliberarea certificatului constatator aveti nevoie, in original, de urmatoarele acte:

  • Certificatul de casatorie;
  • Buletinul/cartea de identitate a ambilor parinti;
  • Daca mama nu este casatorita, are nevoie de certificatul de nastere si buletin/cartea de identitate;
  • Cetatenii straini vor prezenta obligatoriu pasapoartele;
  • Restul de formulare necesare vor fi completate la sediul Clinicii GYNOPRAX pe baza documentelor de mai sus.

Plata Serviciilor Medicale

Plata serviciilor medicale se face cash sau cu cardul pana in ziua externarii la receptie pe baza ACORDULUI DE PLATA eliberat de asistenta din sectie sau de medical curant. Serviciul de receptie are program LUNI-VINERI 8.00-20.00, in restul orelor plata se poate face la medicul de garda sau la asistenta de serviciu.

Pentru achitarea serviciilor prin ordin de plata, trebuie sa va adresati serviciului de contabilitate, care are urmatorul program: luni – vineri intre orele 08:00 – 16:00.

Daca este necesara o programare pentru o alta vizita la medicul dumneavoastra (consult post-operator, scos fire dupa interventie etc.) verificati programarea facuta si daca aveti datele noastre de contact.

Va rugam sa va asigurati la externare ca ati inteles toate indicatiile si recomandarile de urmat.

Va multumim!




Satu Mare , Str. Cardinal Iuliu Hossu nr. 57
Tel./fax : 0361401010, 0361401019
Mail : office@gynoprax.ro

Gazduire Web by Claus